2013. július 15.

Járdázók és szabálytalankodók

A körúti járdákon mindenütt "teraszok" vannak. A "hirdetéseket", azaz a kitámasztott táblákat mindenütt lehetőleg a járda közepére teszik az üzletek tulajdonosai, mert a magyar kereskedő meg van róla győződve, hogy a magyar ember veleszületetten csőlátó, s ha nem buktatja fel az orra és a lába elé rakott táblákban, bizonyára nem veszi észre a remek áruit. Nos, a biciklisek csak a habcsók a tortán. Én ettől a tortától persze mindenestől, habcsókostól hányingert kapok...




Amikor ilyen szűk helyeken szemben jön velem egy biciklis, kénytelen vagyok félreállni, elhúzódni. És ő, abban megerősítve, hogy ő az utca és a magyar fővárosi közlekedés császára, nagy arccal tép tovább a járdán. Mert a járdáinkon nagyon sok esetben agresszíven bicikliző, megtermett férfiaknak és nőknek (nem félénk kisgyerekekről van ám szó!) jogsijuk nincsen, a piros lámpát nem ismerik fel, a szabályokról még nem hallottak, tehát csakis a gyengébb gyalogosok között érzik az erőfölény diadalmas boldogságát.



A fenti képeken az látható, amikor az ügyes és divatos pesti biciklis azt fitogtatja, hogy ő egyben artista is: művésze a bicajozásnak, és nem, nem, ő le nem teszi a lábát, amikor meg kell állnia, hanem egyensúlyozva inog. Olykor, ha éppen ott egy oszlop, megkapaszkodik abban, de a lábát le nem rakja a földre, mert az valahogy snassz ezeknek. Ez a két fiú átment a piroson, aztán amikor már tényleg jöttek jobbról az autók, akkor kezdődött az egyensúlyozás. 

Egy hajszálnyira tépnek el melletted











"Kedvenc biciklisem" a megtermett, bukósisakos férfi a járdán, aki figyelemre méltó bátorsággal és ügyességgel biciklizik a szlalombábúnak tekintett emberek között, és aki a legnagyobb tömegben sem száll le, nem tolja a biciklit; trendi pesti ifjúként. Elvégre a BKV vagy BKK atyjának is a trendi bicajozáson jár az esze, nem azon, hogy most pl. a Nagykörútra irányított villamospótló tragacsok levegőszennyezését nézné. Mert a Nagykörúton a levegő szennyezettsége állandóan, folyamatosan, mindig 150% és 300% között mozog. A trendiség netovábbja ma a biciklizés. Minden hirdetésben van minimum egy biciklis. Arról kevés szó esik a biciklizés népszerűsítése közben, hogy hogyan is kéne biciklizni annak a tömegnek, akit sikeresen biciklire ültettek és ültetnek. Jóval fontosabb a trendi küllem, a trendi bicaj, a trendi sisak, a trendi ruci.